Wij willen vanuit wederzijdse betrokkenheid leerlingen helpen om zichzelf te kunnen zijn.

Jij doet ertoe, jij hebt talent

02 juli 2021

Onder de grote tent op ons groene Widdonckterrein bruiste het van het talent afgelopen week! Onze leerlingen volgden workshops breakdance, rap en beatcreation graffiti en vloggen en lieten na afloop van elke dag zien wat ze hadden gemaakt of geleerd. Het resultaat? Geweldige optredens, prachtige kunst, heel veel positieve energie en blije gezichten!

 

Onze Aloysius Stichting bestaat dit jaar 130 jaar. Om dat te vieren, kunnen alle onderwijsteams zich vanaf komend schooljaar inschrijven voor een creatieve week die als motto heeft: ‘Jij doet ertoe’. Drie Aloysiusscholen deden nu al mee aan een pilot om ervaring op te doen met deze talentweken en daar was de Widdonckschool er één van. Deze week ontdekken leerlingen van onze collega-school De Ortolaan in Heibloem hun talenten óók tijdens zo’n workshopweek.
 

Altijd aandacht voor talent

Ook in ons normale onderwijsprogramma besteden we veel aandacht aan talentontwikkeling. Zo staan muzieklessen ‘vast’ op de agenda en bieden we allerlei sport- en cultuurworkshops aan via Special Heroes. Afgelopen weken gebeurde dat ook en tijdens de éxtra creatieve week maakten we ook een combinatie. Zo konden kinderen ook kennismaken met een andere dansvorm, theater, vloggen met een beroemde ‘TikTokker’ en een maquette bouwen, naast het programma van 130 jaar Aloysius.
 

Boost voor zelfvertrouwen

De optredens na afloop van elke dag waren top, maar het belangrijkste is toch het zichtbare plezier en zelfvertrouwen dat ervan afstraalde. Helaas konden ouders gezien de coronamaatregelen niet aanwezig zijn bij de eindpresentaties, maar er zijn elke dag leuke vlogs gemaakt door de kinderen. Benieuwd? Check dan onderstaand filmpje!

 

 

 


De link naar de huidige pagina is naar je klembord gekopieerd


Nieuwsarchief

Widdonckschool Heibloem

Meijelseweg 2b

6089 ND Heibloem

Tel.: 0475 - 49 50 91

E-mail: Widdonckschool.Heibloem@aloysiusstichting.nl